8 Nisan 2020 Çarşamba

José Saramago Brezilya'da kitaplarını imzalıyor Türkçe Altyazılı

Nobel ödüllü Portekizli yazar José Saramago, adına çekilmiş olan belgeselin bu bölümünde, Brezilya Edebiyat Akademisi'nin düzenlediği bir imza etkinliğine katılıyor ve Brezilya, Rio de Janeiro kentindeki hayranlarıyla buluşuyor. Bu röportaj, söyleşi görüntüleri José Saramago'nun hayat hikayesinin anlatıldığı, 2010 yılında çekilmiş olan José e Pilar belgeselinde geçmektedir. Ara dillerden çevirdiğim için çeviride bazı eksiklikler olabilir. Eksiklikler varsa eğer, bana yazabilirsiniz. YouTube'un Altyazı ayarlarından Türkçeyi seçmeyi unutmayın. İyi seyirler diliyorum.


Türkçeye Çeviren: Mehmet Gündoğdu

Çeki düzen verdiler mi odaya?

Saro'ya merhaba de, José.

- Merhaba Saro!
- Merhaba, José, nasılsın?

İyiyim, teşekkür ederim.
Sen nasılsın?

- Buradayım işte, çalışıyorum.
- İyi o zaman. Sana bunun için para veriyoruz.

zira çalışmıyor olsaydın, sana
ihtiyacımız da olmazdı zaten.

- Bak, bak, bak sen şuna.
- Al işte sana kapitalizm.

José'yi yakışıklı bir şekilde
giydirip kuşatacak mısın?

Biz, başkan Putin ile beraber
aynı yerde geceyi geçirdik.

Aynı otelde hem de, haberin olsun.

Ve şimdi de Chico Buarque ile birlikte öğle
yemeğine geçeceğiz. Çatlayın da patlayın.

Cidden mi? O zaman bana Chico
Buarque imzalı bir şeyler getirin.

Harika.

Dinleyin, José'nin durumunu
kontrol ediyorum.

Gayet de yakışıklı, Pilar.

12,7 seviyesinde.

Orospu çocuğu!

- İnanamıyorum.
- Ve öteki de yedi.

Ve nabız da 85.

José'ye söyle...
Onu asla affetmeyeceğim...

Bekleyin hele, yalnızca bir hata olup olmadığına
bakmak için yeniden ölçeceğim.

José Saramago,

Brezilya Edebiyat Akademisi ziyaretiyle
bize onur verdi.

Şimdi bir imza kısmımız olacak.

Ama ithaf yazmayacak.

Çok yormak istemiyoruz onu.

Çok teşekkürler.

Sizi yanağınızdan
öpebilir miyim?

Evet.

Ama fotoğraf çekmeyeceksiniz,
değil mi?

- Sizin büyük hayranınızım.
- Teşekkür ederim.

Hatta Lizbon'daydım da ama
sizi bulamadım.

Saramago?

Seni seviyorum,
duyuyor musun?

Hmm?

Seni seviyorum,
duydun mu?

Bu da akademi üyelerimizden.

Ve de sonuncusu.

Vay.

Sıkı iş.

Ama bitti artık.

- Ne sıkı işte. İyiydi de.
- Çok teşekkürler.

Ziyaretiniz için teşekkür ederiz,
lütfen kabul ediniz.

Su da orada.

Şimdilik bir şey yok. Sadece hemen
otele dönüp dinlenmek.

Çok güzel.

Ben çıkıyorum, sen buraya gel.

- Beni öldüreceksiniz millet!
- Buraya bırakıyorum.

Beni öldüreceksiniz!

Bir sonraki hayatımda,
bir ağaç olmayı isterdim.

Orada, köklerim sıkı sıkıya toprağa bağlı olurdu
ve hiç kimse de beni oradan ayıramazdı.


Türkçe Altyazılı Videosu

Mehmet Gündoğdu
avuntusaati@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder